A
Accio - Zaklęcie Przywołujące
Aguament - wytwarza strumień wody z różdżki
Alohomora - otwiera różne rzeczy, głównie zamki itp.
Anapneo - zaklęcie udrożniające drogi oddechowe.
Aperacjum - ujawnia niewidzialny tusz
Ascendio - pociąga różdżkę w górę z ogromną siłą, prawdopodobnie także w inne strony
Avis - powoduje pojawienie się stada fruwających ptaków.
B
Bąblogłowy - tworzy bańkę powietrza wokół głowy.
C
Cave Inimicum - wyczarowuje barierę, która sygnalizuje pojawienie się w okolicy innych osób
Chłoszczyść - czyści oraz porządkuje.
Colloportus - zamyka wszelkie rzeczy, głównie zamki itp.
Confundus - zmienia działanie mugolskich i magicznych przedmiotów lub dezorientuje osoby
Confringo - powoduje eksplozję danego obiektu.
Conjunctivitis - oślepia ofiarę. Działa równie silnie na zwierzęta gruboskórne (smoki, trolle, olbrzymy), jak Drętwota na ludzi.
Zaklęcie Czterech Stron Świata (Wskaż mi) - różdżka obraca się w kierunku północy.
D
Deletrius - usuwa widmo zaklęcia wywołane czarem Priori Incantatem, które służy do sprawdzania ostatniego czaru rzuconego daną różdżką.
Densaugeo - wydłuża przednie zęby.
Deprimo - dokładnie nie wiadomo, gdyż było użyte tylko raz, a wtedy zrobiło dużą dziurę na wylot w drewnianej podłodze.
Depulso - odpycha przedmioty od siebie. Zaklęciem odwrotnym jest "accio"
Descendo - Otwiera ukryte przejścia.
Diffindo - Rozcina takie materiały jak paski itp.
Drętwota - oszałamia i powoduje silną drętwotę ciała, a czasami nawet utratę przytomności.
Duro - przemienia w kamień.
E
Engorgio - powiększa małe obiekty
Episkey - niweluje uszkodzenia ciała
Erecto - Zaklęcie prostujące, stawiające.
Evanesco - powoduje znikanie małych przedmiotów lub osłabia działanie zaklęcia Aperacjum.
Zaklęcie Patronusa - Zaklęcie obronne, używane do wyczarowania Patronusa – tarczy, która jest zmaterializowaną postacią pozytywnej energii, o kształcie charakterystycznym dla każdego czarodzieja; stosowany m.in. do obrony przed dementorami i śmierciotulami. Wyczarowany patronus może także służyć jako "kurier", gdy chcemy przekazać komuś ważną wiadomość.
Expelliarmus - rozbraja (odrzuca) przeciwnika lub jego różdżkę. Zaklęciu towarzyszy szkarłatny błysk.
Expulso - powoduje odpychanie o działaniu odśrodkowym (gdy trafi pomiędzy grupę osób, wszystkie zostają odrzucone) bazujące na zasadzie działania bomby miotającej, z tym że nie powoduje większych obrażeń.
F
Feraverto - zamienia zwierzę w puchar na wodę
Ferula - opatruje uszkodzenia ciała (bandażujące złamania, itp.).
Zaklęcie Fideliusa - bardzo złożone zaklęcie, przy którym dochodzi w sposób magiczny do zdeponowania tajemnicy w duszy żywego człowieka. Informacja zostaje ukryta w wybranej osobie, nazywanej Strażnikiem Tajemnicy, więc nie można jej odnaleźć, chyba że sam Strażnik Tajemnicy zechce ją wyjawić, inaczej pozostaje niedostępna (nie da się jej wydobyć za pomocą Imperiusa bądź Veritaserum). Skutkiem tego zaklęcia jest np. to, iż nikt, komu przez Strażnika Tajemnicy nie wyjawiono tajemnicy, nie mógł znaleźć ludzi, którzy się ukrywali. Po śmierci głównego Strażnika Tajemnicy, każdy kto wiedział o miejscu na którym użyto zaklęcia Fidelius stał się automatycznie strażnikiem tajemnicy. (Zaklęcie całkowicie niewerbalne)
Finite - kończy działanie niektórych zaklęć (np.Tarantallegra)
Flagrate - oznacza różne obiekty ognistym, czerwonym krzyżem.
Flagrante - zaklina przedmiot tak, że dotknięty przez kogokolwiek rozgrzewa się do wysokich temperatur.
Flipendo - służy do przewracania przedmiotów (np. kociołków), odkrywania ukrytych obszarów, otwierania drzwi lub odpychania przedmiotów
Furnunculus - powoduje pojawienie się na twarzy białych krost i piekących bąbli.
G
Geminio - powiela małe obiekty (tworzy duplikat obiektu, na który zostało rzucone).
Glisseo - wygładza nawet duże bardzo pokrzywione obiekty (np. powierzchnie schodów).
H
Homenum Revelio - ujawnia ludzką obecność w docelowym obszarze.
I
Immobilus - unieruchamia ofiarę spowalniając ją
Impedimenta - na pewien czas spowalnia ofiarę.
Impervius - nadaje celowi właściwości odpychające (nie można tego dotknąć).
Incarcerous - powoduje pojawienie się pęt krępujących ofiarę.
Incendio - podpala (w książkach i filmach). Zaklęciem o działaniu podpalającym jest również Lacarnum Inflamare.
Innaminitus Conjuru - wyczarowuje przedmioty
J
Jęzlep - powoduje przyklejenie się języka do podniebienia, co uniemożliwia mówienie, itp.
K
Zaklęcie Kameleona - kamufluje (upodabnia do otoczenia) przedmiot lub żywą istotę. (Zaklęcie Niewerbalne)
L
Lacarnum Inflamare - umożliwia wystrzelenie z różdżki ognia w postaci małych kul.
Legilimens - umożliwia legilimencję, czyli "czytanie w myślach".
Levicorpus - sprawia, że niewidzialna siła unosi przeciwnika za kostkę u nogi trzymając go głową w dół (wersja z książki), lub daleko odrzuca przeciwnika (wersja z filmu)
Liberacorpus - jest zaklęciem przeciwdziałającym Levicorpus (uwalnia uniesioną ofiarę).
Locomotor - służy do przenoszenia różnych obiektów
Lumos - powoduje wydobywanie się światła z końca różdżki. Modyfikacjami tego zaklęcia są Lumos Maxima (wzmocnienie zaklęcia pierwotnego)
M
Mobiliarbus - służy do poruszania przedmiotów. Zaklęciem o podobnym działaniu jest Locomotor.
Mobilicorpus - przemieszcza osoby (sprawia że lewitują).
Morsmorde - wyczarowuje na niebie Mroczny Znak – świetlistą, zieloną czaszkę, z ust której wychodzi wijący się wąż, a cały symbol jest znakiem Lorda Voldemorta i jego popleczników, głównie Śmierciożerców.
Muffliato - sprawia, że osoba na którą zostało rzucone słyszy nieokreślone brzęczenie, przez co nie może podsłuchać rozmowy rzucającego (jedno z zaklęć wymyślonych przez Księcia Półkrwi).
N
Nox - odwołuje niektóre zaklęcia np. Lumos — gasi światło na końcu różdżki.
Użyte po raz pierwszy: w trzecim tomie Harry gasi różdżkę podczas szpiegowania Petera Pettigrewa
Nox Maxima - powoduje całkowitą ciemność
Zaklęcie Nienanoszalności - powoduje, że nie można nanieść danego obszaru na mapę.
O
Obscuro - sprawia, że na oczach przeciwnika pojawia się czarna opaska, przez którą nic nie widać i nie można jej zdjąć.
Obliviate - używane do usuwania wspomnień i modyfikacji pamięci.
Orchideus - powoduje, że z końca różdżki wystrzela bukiet kwiatów
Oppugno - Zmusza wyczarowane ptaki do ataku na inną osobę.
P
Zaklęcie Pełnego Porażenia Ciała (Petrificus Totalus) - powoduje, że całe ciało przeciwnika sztywnieje
Peskipiksi Pesternomi - być może (gdyż nie zadziałało, ponieważ to błędna wymowa) poskramia chochliki lub inne magiczne zwierzęta.
Portus - zamienia dany obiekt w świstoklik.
Priori Incantatem - wywołuje retrospekcję zaklęć danej różdżki, do rzucenia których posłużyła.
Zaklęcie Tarczy (Protego) - na krótko tworzy magiczną barierę (tarczę), która chroni rzucającego czar zarówno przed zaklęciami jak i przed innymi przedmiotami. Działa na zwykłe uroki, ale nie na Zaklęcia Niewybaczalne.
Protego Horriblisus - Prawdopodobnie najsilniejsze zaklęcie ochronne.
Protego Totalum - sprawia, że dany obszar jest trudny do wykrycia.
Zaklęcie Proteusza - powoduje zależne zmiany; przedmioty, na które zostanie rzucone są od siebie zależne, zmiany zachodzące w jednym powododują te same zmiany w pozostałych. Znajomość poprawnego użycie jest wymagana na poziomie owutemów. (Zaklęcie Niewerbalne)
Piertotum Locomotor - ożywia posągi, zbroje, rzeźby itp..
Q
Quietus - osłabia siłę głosu
R
Reducio - redukuje (zmniejsza) rozmiary obiektów, parzy innych.
Reducto - niszczy nawet duże obiekty mieląc je na proch.
Renervate - Uzdrawia i regeneruje. Wybudza z czaru drętwota.
Relashio - Jest to zaklęcie uwalniające.
Reparo - naprawia zepsute lub zniszczone przedmioty. Modyfikacją jest Oculus Reparo (naprawia okulary)
Repello Mugoletum - sprawia, że mugole nie widzą danego obiektu.
Rictusempra - jedno z zaklęć najczęściej używanych na przeciwniku w trakcie walki. Promień uderza ze średnią siłą i zwykle odpycha przeciwnika. Z teoretycznego punktu widzenia zaklęcie to rozśmiesza, niewidzialna siła łaskocze przeciwnika (gdy rzuci się je na siebie, wprawia się w dobry nastrój).
Riddiculus - zamienia bogina w to coś zabawnego, o czym pomyśli rzucający czar.
S
Salvio Hexia - ochrania miejsce, w którym ktoś przebywa.
Sectumsempra - powoduje rozległe i głębokie rany na ciele, jest zaklęciem czarnomagicznym.
Serpensortia - wyczarowuje węża, który atakuje przeciwnika.
Silencio - w przeciwieństwie do podobnych zaklęć – Quietus czy Muffilato – wycisza całkowicie.
Sonorus - zwiększa siłę głosu
Szatańska Pożoga - rozpala ogromny, trudny do powstrzymania, potężny, dziki ogień, który formuje się w różne bestie i trawi niemal wszystko na swojej drodze, będąc nawet zdolnym do niszczenia horkruksów.
T
Tergeo - usuwa różne substancje np. kurz, krew.
U
Upiorogacek - straszy i wywołuje lęk.
W
Waddiwasi - odblokowuje zatkane otwory
Wingardium Leviosa- unosi wskazany obiekt.